Boeken Kinderboeken

Wat een winter! kijk- en zoekboek | Recensie

Wat een winter kijk- en zoekboek is een prentenboek, kijk- en zoekboek voor kinderen vanaf 3 jaar

Als je mijn blog al een tijdje volgt weet je dat ik sinds kort helemaal verslingerd ben geraakt aan kijk- en zoekboeken. Ja ja, de kinderen vinden ze gelukkig ook leuk hoor! Dit keer de beurt aan het kijk- en zoekboek Wat een winter! Was ook dit zoekboek een succes?

Stadsleven

Het prentenboek Wat een winter! neemt je mee naar het drukke leven in de stad. Een vrouw mist de bus, een papegaai is ontsnapt en moet gevangen worden en allemaal mensen die onderweg zijn naar hun afspraken. Dit allemaal in een winters tafereeltje: kale bomen, het begint te sneeuwen, je ziet de voorbereidingen voor Kerstmis en wie is eigenlijk toch die geheimzinnige motorrijder?

Net als bij de meeste kijk- en zoekboeken wordt op de achterzijde van het boek een aantal zoektips gegeven. Dit zorgt ervoor dat de mensen op de tekeningen een naam krijgen en je nieuwsgierig wordt naar hun verhaal.

Uren zoet

Net als bij het Trein zoekboek waren de kinderen nu ook laaiend enthousiast. Dit keer was dochterlief net zo enthousiast als haar broer! Ze had al snel een favoriet personage wat ze iedere keer op wilde zoeken. En ondanks dat je de meeste zoekopdrachten op een gegeven moment wel kent, blijf je verrassende dingen in de tekeningen vinden. De tekeningen zijn erg mooi en enorm gedetailleerd, wat natuurlijk kenmerkend is voor een goed zoekboek.

Seizoenen

Ieder seizoen heeft zo zijn eigen kenmerken die kinderen al vroeg herkennen. De zoekboeken zijn dan ook erg leuk voor peuters en kleuters om op een speelse manier kennis te maken met de vier seizoenen. Het zal je dan ook niet verrassen dat het kijk- en zoekboek Wat een winter! onderdeel is van een serie kijk- en zoekboeken over de seizoenen. De andere boeken zijn: Het is herfst, Zonnige zomer en Leve de lente! Liever alle seizoenen in één keer bij elkaar? Dat kan met het kijk- en zoekboek De vrolijke vier seizoenen.

Meer kijk- en zoekboeken

«

»